torsdag 15. desember 2011

Hverdagsliv

Nå er det noen dager siden sist jeg skreiv noe som helst. Det skyldes ikke mangel på ord, men litt lite søvn og litt for lite tiltakslyst har gjort sitt. Men nå måtte jeg bare dele litt igjen. ;)

Denne uka har vært fullbooket. Dvs. den har jo ikke det, hvis man sammenligner med hvordan ukene er fullbooket når man er i jobb. Greia mi er at jeg skriver inn alle avtaler og gjøremål på kalenderen på telefonen min, og når det er sånne små blå "ører" på alle dagene en uke, ja da er uka fullbooka. :D (Jeg begynner  å aaane at det venter et liv etter permisjonen så jeg prøver å forberede meg på at virkeligheten snart kommer for fullt, men jeg velger å ikke tenke for mye på det enda. Jeg har tross alt noen mnd igjen som skal nytes. ;)).

På mandag var jeg hos legen med lille Eivind. Han har sovet så dårlig om nettene og vært så tett en stund at jeg var litt småbekymra. Da han plutselig HELT mista stemmen fant jeg ut at jeg ville sjekke at han ikke hadde samme infeksjonen som Andreas. Heldigvis viste prøvene at alt var greit. Jeg har aldri hørt om babyer som har mista stemmen, men det gjorde altså Eivind. Når faren hans også knapt hadde stemme blei det merkbart mer stille i heimen (og jeg benytta anledningen fullt ut :P).

Tirsdag var det av alle ting tid for ny legetime med Eivind, men da bare for å få han sjekket og funnet i orden på 6mnds kontrollen. Han bestod selvsagt med glans. ;) På kvelden skulle Andreas prøve seg på klatringa igjen, og denne gangen hadde han på forhånd bestemt seg for at han SKULLE til topps. Og gjett om han klatra! Han gikk løs på oppgaven med stor vilje, og til tross for noen glipp, og med god hjelp fra Bergsvein, klatra han alle de 12 meterene!





Onsdag skulle Andreas i ilden. Han skulle til tannpleieren for første gang på nesten to år! (Han hadde nemlig fallt ut av systemet deres). Tida på venterommet gikk seint, men han hadde heldigvis en lillebror som han kunne imponere med sine byggeferdigheter. ;) Til orientering var både tannpleier og Andreas veldig flinke, og det hele var gjort på 5 minutter. Er glad for at tannlege er gratis for barn, jeg betalte nemlig 630 kr for 2 min i tannlegestolen for 14 dager siden. (Helt utrolig at det kan koste SÅ mye å sitte der i 2 min, men er jo glad for at jeg slapp å sitte der lenger. :P).



I dag har jeg vært på superhyggelig barseltreff. Det er så deilig å komme seg ut av huset, skravle og la babyene våre underholde hverandre litt. Denne gangen var vi hos Benedicte som hadde diska opp med hjemmebakte rundstykker og deilig pålegg. Jeg, som er i overkant glad i hjemmebakst, spiste meg så mett at middagen bestod i en tallerken havregryn, mens gutta maula wienerpølser. I dag betydde pølser til middag "pølser", uten tilbehør.. hehe!!

I kveld har jeg kasta meg over litt jule"bakst". I fjor begynte jeg trenden med å gi spiselige julegaver til mine svigerforeldre og foreldre, og da må man jo følge opp. Jeg har allerede laget orangettes (se tidligere innlegg), karameller, brente mandler og knekk, og i kveld skulle jeg prøve meg på noe helt nytt, nemlig mintkuler. Jeg fant en nydelig og enkel oppskrift her.

Hvis jeg hadde vært en "matblogger" skulle jeg nå fyllt innlegget med flotte og fristende bilder, men jeg er litt for å "practice what I preach" (hvordan i alle dager oversetter man det uttrykket til norsk???) så  bestemte jeg meg for å gjøre en ny vri. Huset mitt ser nemlig ut som et takras om dagen, og kjøkkenet mitt er ikke noe unntak. En ekte husmor, eller kanskje nesten alle unntatt meg, ville prioritert støvsuging, rydding, klesvask og gulvvask før baking og blogging, men det gjør altså ikke jeg! Jeg har rett og slett ikke LYST til å bruke tida mi på det akkurat nå. (Men jeg vet at jeg MÅ veeeldig snart...blah..). Resultatet e et kaotisk kjøkken, og et rotehus. Så isteden for fristende bilder får dere nå den nakne og stygge sannheten i bildeform (altså, dere slipper nakenbilder hvis noen blei skremt nå).


<-- kjøkkenbenken.. :P

      Ferdige mintkuler.. NAM! -->





Den Fantastisk Ryddige Stua vår
(enda godt kameraet ikke er så godt at dere kan se alle hybelkaninene.....)

 ;HG>
 Ha en finfin førjulskveld! Enten du har det ryddig og reint, eller som meg. ;)

2 kommentarer: